Strona używa plików cookie. Więcej o tym Więcej informacji
Open
X

Słów kilka o autorze. We would love to hear from you.

Cześć!

 

Mam na imię Maciej i bardzo miło mi powitać Cię na mojej stronie. Z zawodu jestem projektantem gier oraz projektantem poziomów (game designer & level designer). Naukę zakończyłem na tytule inżyniera (informatyki) i obecnie od ponad czterech lat pracuję w Warszawskiej firmie 11 bit studios. 

 

ft

Moja największa po grach pasja – piłka nożna.

 

Moja przygoda z gamedevem rozpoczęła się za czasów liceum. Mimo, że większość czasu spędzałem na zagrywaniu się w Counter-Strika miałem bardzo duże pragnienie stworzenia swojej własnej mapy. W taki sposób rozpocząłem naukę narzędzia do tworzenia modyfikacji na silniku GoldSrc czyli Valve Hammer Editor. Pierwsza mapa do cs'a była dość prosta, był to opuszczony domek w lesie zajęty przez terrorystów. Zadaniem komandosów było jego oczyszczenie. Niestety pod koniec liceum uległ zniszczeniu mój dysk twardy ze wszystkimi rzeczami z tamtego okresu, więc nie jestem wstanie pochwalić się żadnymi materiałami. Było tam sporo ciekawych singleplayerowych lokacji do pierwszej części Half-Life'a, jak również garść lokacji do Counter-Strike'a. Niemiecki kompleks okopów i bunkrów, partyzancka baza na mazurach, miasto przejęte przez wrogich żołnierzy czy kosmiczna baza na której doszło do buntu maszyn to generalny zarys poziomów, które ukończyłem w największym stopniu.

 

cs

Counter-Strike – późna podstawówka i czasy liceum. Piękne, beztroskie czasy.

 

Po stworzeniu kilku lokacji do CS'a oraz HL'a w które namiętnie zagrywaliśmy się z kolegami za pośrednictwem osiedlowej sieci postanowiłem zrobić coś bardziej ciekawego. W mojej głowie zrodził się pomysł odtworzenia osiedla na którym się wychowałem tak jak wyglądało kiedy byłem małym dzieckiem. Ten projekt pozostał na mojej tapecie do dziś, ale po kolei. Było to znacznie bardziej ambitne zadanie niż stworzenie prostej mapy chociażby z tego powodu, że trzeba było dorobić tekstury, modele, nauczyć się bardziej uporządkowanego mapowania, aby zachować dobrą optymalizację, ogarnąć prefabsy itp. itd.

 

ham2

Osiedle w Valve Hammer Editorze  – podstawowa architektura.

 

Po kilkunastu dniach pracy i pierwszych efektach zaczynałem wątpić, czy zrobienie całego osiedla jest możliwe na tym silniku (kilka bloków, drzew i plac zabaw dopiero, a fps'y już ledwo utrzymują się na poziomie znośnej płynności). Doszedłem do wniosku, że projekt będzie musiał zaczekać na nowy silnik. Jako, że HL2 był już pod koniec produkcji długo nie musiałem czekać. Po oczywistym przegraniu tytułu od góry do dołu zabrałem się ponownie za tworzenie poziomów. Kilka singlowych misji i znów powróciłem do projektu osiedla. Ku mojemu zdziwieniu z fps'ami problem dalej był, owszem wszystko wyglądało prawie jak rzeczywistość (myślenie z tamtych czasów) co mnie mocno martwiło. Jako, że  z tworzeniem grafiki byłem jeszcze na bakier, musiałem wszystko modelować na blokach co okazało się zabójcze dla sprzętu. Porzuciłem na jakiś czas prace. Wtedy kończyłem studia i powoli rozpoczynałem nowy etap w życiu, a jak powszechnie wiadomo praca równa się mniej czasu.

 

os

A tak wygląda mapa po kompilacji – kanciasto że aż strach, ale raz że WIP, a dwa silnik hlowymi generuje bardzo niepowtarzalny klimat tak więc mimo zestarzenia się dalej bardzo lubię w nim pracować.

 

Pierwszą moją pracą powiązaną w jakiś sposób z robieniem gier była działalność przyjaciela która w późniejszym etapie przeobraziła się w spółkę. Między grafiką i animacjami we Flashu robiłem proste gry logiczne bądź fabularne w narzędziu Adobe. Z typowym gamedevem nie wiele to miało wspólnego, ale trochę polizałem branży. Niestety, w późniejszym czasie zrezygnowałem z dalszej współpracy w firmie. Postanowiłem wkroczyć do branży growej pełną parą gdyż czułem, że jest to praca którą od zawsze chciałem robić. Akurat trafiłem w tym czasie na pierwszą edycję Akademii Twórców Gier organizowanej przez Techland. Ukończyłem ją w 100% dzięki czemu otrzymałem certyfikat.

 

fl

Adobe Flash – kiedyś moje podstawowe narzędzie pracy.

 

Po tym dzięki zapałowi i konsekwencji udało mi się znaleźć zatrudnienie w młodej warszawskiej firmie 11 bit studios, w której cały czas pracuję.

 

 

 

Chcesz pogadać? Pisz śmiało!


Phone: 518 94 92 39
Email: wasiak.maciej@gmail.com